… cieszymy się bardzo, że chcesz razem z nami pisać na ekskursja.pl! Chcemy by sprawiło Ci to jak najmniej kłopotu i by efekt twojej pracy sprawił jak najwięcej przyjemności twoim czytelnikom.
Poniżej znajdziesz kilka porad, które powinny ułatwić Ci tworzenie wpisów. Prosimy o zapoznanie się z nimi i życzymy owocnej pracy!
Korzystamy z WordPressa
Nie da się ukryć, że pisząc dla ekskursja.pl będziesz korzystał z platformy WordPress. Obecnie jest to chyba najbardziej popularny silnik blogowy. Napędza on miliony stron w Internecie, zarówno należących do największych firm jak i tych prowadzonych przez pojedyncze osoby. Najnowsze doniesienia informują, że na WordPressie postawione jest 19% Internetu. Jakkolwiek by tego nie rozumieć jest to imponująca statystyka.
Podstawowe oprogramowanie WordPressa rozszerzone zostało o zestaw wtyczek (ang. plugin). Część z nich to popularne wtyczki dostępne w internecie, ale część została specjalnie przygotowana dla ekskursja.pl. To jest druga w kolejności rzecz która sprawia, że ten portal jest tak wyjątkowy. Pierwszą, niepomiernie ważniejszą, jest zawartość strony, czyli wpisy przygotowane przez naszych autorów.
Twoja opowieść
Proponujemy byś opowieść o swojej ekskursji podzielił na kilka wpisów poświęconych miejscom, które odwiedziłeś. Pozwoli to osobom szukającym konkretnej informacji na łatwiejsze jej odnalezienie. Dobrze jest przygotować również wpis dodatkowy, który będzie spinał wszystkie pozostałe i przedstawiał je w kontekście całej podróży.
Twój wpis
Staraj się przedstawić temat w nie-przewodnikowy sposób, opowiadając o tym co zwróciło twoją szczególną uwagę. Podziel się tym, co Cię mile i niemile zaskoczyło. Podaj najważniejsze informacje praktyczne, na które trzeba zwrócić uwagę.
Budując swój wpis posługujesz się: zdjęciami, tekstem i mapami.
Zdjęcia
Zdjęcia możesz grupować w galeriach, lub prezentować je pojedynczo w treści wpisu. Aby rozpocząć pracę z galerią kliknij Gallery>Add Gallery / Images w menu w Kokpicie.
Fotografie nie muszą być zmniejszane przed załadowaniem ich do galerii. Stanie się to automatycznie – ich rozmiar zostanie ograniczony do maksimum 800×600 pikseli co jest na chwile obecną wielkością rekomendowaną.
Tekst
Edytor WordPressa wydaje się dość intuicyjny. Możesz korzystać z dwóch trybów: wizualnego i tekstowego. W tekstowym zobaczysz wiele znaczników, które służą do formatowania wpisu. Nie są one później wyświetlane na stronie.
Staraj się nadawać swojemu wpisowi strukturę. Służą do tego m.in. nagłówki, z którymi powiązane są poziomy. Jeśli przy innych okazjach korzystasz z MS Word’a, to koncepcja nagłówków jest tu identyczna. Uwaga, w swoich wpisach stosuj nagłówki od poziomu nr 3.
Przykładowo (w trybie tekstowym):
Twój wpis
Staraj się przedstawić temat w nie-przewodnikowy sposób...Tekst
Edytor WordPressa wydaje się dość intuicyjny...
Jako autor(ka) wpisów, masz do dyspozycji zestaw pomocnych skrótów, o których więcej możesz dowiedzieć się tutaj.
Prosimy, miej na uwadze późniejsze doznania czytelników. W trakcie pisania, staraj się co jakiś czas przeczytać swój wpis, by wychwycić błędy językowe i literówki. Znajdowanie literówek będzie proste jeśli będziesz korzystał z przeglądarki Firefox, która automatycznie podkreśla w polu edycji wpisu te wyrazy, które uznaje za niepoprawne.
Twój wpis na ekskursja.pl
Dodatkowe informacje dotyczące wpisów na ekskursja.pl możesz znaleźć tutaj. Prosimy o zapoznanie się.
Dalsza pomoc
Ekskursja.pl cały czas się rozwija. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz tutaj, a pomoc w zakresie dostępnych skrótów pod tym linkiem.